PENGURUSAN 2017

Monday 30 April 2012

Perkhemahan Pasukan Badan Beruniform Kali Ke 10/2012

Ko-kurikulum adalah salah satu cabang yang sangat penting dalam kurikulum pendidikan Negara. Oleh hal yang demikian, Unit Perkhemahan Unit Beruniform SMK Kuala Telemong tahun ini cuba merangka program yang lebih agresif dan berinovatif dalam memenuhi tuntutan kejayaan yang lebih cemerlang dalam diri seseorang murid. Perkhemahan ini juga bertujuan untuk membina insan yang lebig cemerlang , seimbang dari aspek jasmani, emosi, rohani, intelek dan social melalui aktiviti yang telah dirancangkan.

Perkhemahan Pasukan Bandan Beruniform (PBB) kali ke 10/2012 telah diadakan pada 26, 27 dan 28 April 2012 bertempat di SMK Kuala Telemong. Perkhemahan ini dianjurkan oleh Unit Ko Kurikulum SMK Kuala Telemong dengan bertemakan “Ko-Kurikulum dan kecemerlangan Kendiri”.

Photobucket
Klik pada gambar untuk melihat gambar-gambar sepanjang perkhemahan dijalankan

Antara objektif perkhemahan ini ialah pelajar lebih berkeyakinan dan sentiasa mengamalkan sikap toleransi dan bekerjasama antara satu sama lain, dapat mengukuhkan hubungan diantara pelajar dan guru serta dapat meningkatkan ketahanan mental dan fizikal pelajar.

Pelbagai aktiviti yang telah dijalankan sepanjang perkhemahan iaitu :

Aktiviti 1 – Riadah / Nyanyian Lagu Patriotik
Aktiviti 2 – Demostrasi Pertolongan Cemas (PBSM)
Aktiviti 3 – Demostrasi Abserling (JPA)
Aktiviti 4 – Pertandingan Kawad Kaki dan Orientering
Aktiviti 5 – Pertandingan Kitar Semula Suni Kraft, Gajet dan Masakan
Aktiviti 6 – Persiapan Malam Kebudayaan
Aktiviti 7 – Malam Kebudayaan,

 Majlis perasmian penutup perkhemahan telah disempurnakan oleh YDP PIBG SMK Kuala Telemong iaitu En. Abdul Mutalib bin Musa.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...